Volgers

donderdag 27 oktober 2022

Triangle kerstkaart nr 74

Bij het maken van deze kaart dwaalde mijn gedachten af naar vroeger.
Naar mijn kinderjaren en herinneringen 
Kerstmis was en is nog steeds mijn favoriete tijd van het jaar.


Een echte boom met kaarslampjes gekleurde kerstballen
en het stalletje onder de boom met de
kerstbeelden die hier en daar beschadigd waren
we mochten er niet aankomen maar jullie weten hoe dat gaat.

O en het engelenhaar kennen jullie vast nog wel 
daar kreeg je snijwondjes van
aan je vingers bij het ophangen als je niet uitkeek.
Deze Kerstfoto is van 1959  😊 2,5  jaar was ik.


Al heel lang heb ik geen gekleurde lampjes en kerstballen meer.
Veilig opgeborgen in een doos heb ik nog enkele
 oude kerstballen van ons thuis.

Zelf heb ik een set kerstbeelden in het wit en kerstballen in 1 kleur 
er is keuze genoeg om te wisselen hihi
 zilveren / gouden / rode / witte kerstballen en glas ornamentjes.
 Je verzameld door de jaren heen toch wel e.e.a. 🙈

Maar goed nu toch echt terug naar de kaart.


Bij MD won ik deze mooie prijs en eindelijk kon ik
er een kaart mee maken.


Zoals je ziet heb ik bijna alles van de gewonnen
 MD spulletjes gebruikt 😍 en nog meer uit 
mijn eigen laden kast.

 De basis is een craft stencil Anja`s triangle PS8131
MD LRO 780 Anja`s fancy frame
Plaatje Matties Mooist MB0204
Het papier Frozen Winter PK9172
MD LR0225 Merry Christmas
MD LRO142 poinsettia
MD COL 1329  kerkje Christmas village
MD CR1287 Tiny`s pine trees
MD LRO437 Petra`s twig set
MD LRO 192 leaves


Verder heb ik nog een sneeuwpen gebruikt, als je de heattool
erop zet dan word de sneeuw fluffy.
En goud papier achter de ramen van het kerkje gezet.

Fijne dag en tot morgen met een verjaardagskaart.

45 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart, heel nostalgisch, mooie details.
    Leuk hè die jeugdherinneringen, veel van wat je beschrijft is heel herkenbaar voor mij.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhhhh.... wat een prachtige kaart Anita en wat een leuke herinnering. Bij ons thuis hadden we echte kaarsjes die af en toe mochten branden. Levensgevaarlijk eigenlijk, ook al bleven mijn ouders er natuurlijk bij. De elektrische kregen we later.. Je hebt je prijs al goed gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou wat een prachtige kaart maakte je met je gewonnen prijs Anita, je kaart straalt de warmte uit die je beschrijft van vroeger…prachtig! En wat een superlieve foto van jou xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kaart. Ik vind dat je met kerstkaarten helemaal los kunt gaan als je wilt.
    Ja dat van vroeger herken ik helemaal. Mijn vader maakte een grot van oude doeken. En dat was altijd weer anders.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kerstkaart heb je met de gewonnen prijs gemaakt. en het is ook een leuk modelletje die je met het stencil hebt gemaakt.
    Leuk om je gedachten af te laten dwalen naar het verleden.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtige kaart met de mooie prijs! Leuke foto met mooie herinneringen!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schitterende kaart heb je gemaakt met je gewonnen (mooie) spulletjes.
    En jij dwaalde ook af bij het maken van je kaart net zoals ik.
    Gezellig dat je er vandaag bij bent.
    Liefs Annemarie en Merit DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kaart Anita. En je prijs ziet er zo mooi uit, leuk om er gelijk mee aan de slag te gaan. Een schattige foto van jou van vroeger.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het is een heel leuk model vooral met de mal erop!
    En ja hoor, engelenhaar ieuw dat ws inderdaad zo scherp.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooi kaartje met je gewonnen spulletjes leuk tafereeltje heb je ervan gemaakt, leuk foto met herinneringen, ik vind het ook altijd een hele gezellige tijd.
    en engelenhaar brrr wat was dat een akelig spul het voelde alleen al vies aan en heel wat sneetjes in mijn vinders opgelopen.
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele mooie kaart, heerlijk hé al die herinneringen.
    Groetjes, Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je een leuke post gemaakt Anita, met je jeugdherinneringen. Ik kan me dat ook nog zo goed voor de geest halen! 🙂 Vooral dat engelenhaar, ik had er 'n hekel aan, maar het was wel mooi. Je hebt een prachtige kaart gemaakt met je mooie prijs, knap gedaan!
    Hele fijne dag vandaag, aan het weer zal het niet liggen. 🌞
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij deze leuke foto kan het niet anders, dan dat de herinneringen boven komen. Je hebt een prachtige kaart gemaakt met je gewonnen prijs!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lieve foto Anita
    Zo schattig, alleen had je toen met kerst blote beentjes?
    Bij ons thuis hadden we nooit een kerstboom ik weet eigenlijk niet goed waarom...wel kerststukjes met van die paddenstoeltjes erin...
    Trouwens zelf hebben wij ook nooit een kerstboom, wel veel verlichting en soms een kerstdorpje...
    Je kaart, oei zou het bijna vergeten, die is heel mooi zeg, prachtige spulletjes heb je gebruikt om tot dit resultaat te komen, en bedankt voor de sneeuwtip
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie het de blote beentje, hihi ik had het toen al niet koud ;) nu nog niet. Het was wel altijd warm binnen, kleine kamers en kolenkachels Martha.

      Verwijderen
  15. Wat een mooi nostalgisch kerstkaartje en wat was je een schattig klein meisje! Leuk dat jullie een kerststal hadden staan wij hadden dat nooit thuis dat zag ik alleen bij Katholieke vriendinnetjes!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele mooie kaart maakte je met de gewonnen spulletjes. Leuk zo'n oude foto met herinneringen erbij. Bij ons thuis altijd een te grote boom met gekleurde lichtjes en allerlei gekleurde ballen en figuurtjes. Nu meestal een boom in 2 verschillende kleuren en ook ik heb daarin genoeg keus.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach wat een mooie nostalgische kerstkaart in een leuk model Anita. Old meets new hihi. Leuk om jou als klein meisje bij de kerstboom en kerststal te zien, wat kerstkaarten maken al niet oproept.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een beeldige kaart heb je gemaakt, mooie kleurtjes en fijn om te doen met je gewonnen spulletjes! Vroeger ook altijd een boom bij mijn ouders, ik herinner me nog echte kaarsjes. Nu al jaren geen boom meer omdat we met kerst altijd naar de zon gaan. Behalve in Coronatijd, toen had ik een klein echt boompje met miniballetjes en lichtjes, ook wel schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke kerstkaart heb je met de gewonnen prijs gemaakt.
    Groetjes,
    Pia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige kaart heb je met je gewonnen spulletjes gemaakt. En onderwijl nostalgisch wegdromen. Ik herinner me idd nog de boom met echte kaarsjes en engelenhaar. Leuke foto van kleine Anita.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige kaart Anita....schitterend!
    En wat een lieve foto van jou van vroeger.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een mooi nostalgisch kaartje met een mooie vorm. Mooi dat je zoveel mooie spulletjes heb gewonnen. Kan je weer wat mee! Fijn dat je weer meedoet met 52WTC. groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hele mooie kerstkaart in een leuk model, je hebt goed gebruik gemaakt van je mooie prijs.
    Ik heb nog zo'n originele beeldengroep en een houten kerststal, lang geleden gemaakt door mijn oom.
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige kaart heb je gemaakt Anita met de mooie mal!
    Leuke foto!
    Groetjes Suzan
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooi nostalgisch kaartje, prachtig gemaakt met je spulletjes die je hebt gewonnen.
    Leuk om zo'n oude foto terug te zien. Herinneringen 😊
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  26. een prachtige kaart heb je gemaakt Anita en gefeliciteerd met je mooie spulletjes.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig leuk je kaart !!!!
    En vooral de foto......mijn moeder zei altijd ...stop met winkelen in de kerststal..... mooie herinneringen !
    groeten Ineke
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel mooi en fijn werkje laat je ons deze week zien.
    En je foto van indertijd is nostalgisch niet ?
    Groetjes, Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie nostalgische kerstkaart en zo leuk die fot van vroeger! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een mooie kerstkaart in dit model en het model is erg leuk.een mooie foto van vroeger… groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hey Anita,
    Mooie kaart, fijne herinneringen... Dat is wat Kerstmis is...
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  32. What a beautiful card! I love the colors and your design. Congratulations on your win. Thank you for sharing it and playing along with ABC Christmas Challenge ~ Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie kaart en top dat je gelijk de gewonnen spulletjes kon gebruiken bij deze kaart. Je kinderfoto is schattig.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Beautiful card! Thanks for sharing with us at ABC Christmas for our U for Unusual Christmas colors challenge, and good luck! :)
    ~Marie B -DT

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Anita, wat leuk dat je zo'n mooie herinnering met ons deelt. Een mooi verhaal en een mooie kaart. Dank je wel voor de verjaardagskaart die ik van je ontving! Hij staat in de boekenkast :) Groeten Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een prachtige kaart heb je gemaakt met je gewonnen materialen.
    Ik herken je verhaal ook wel hoor, ben net ietsjes ouder dan jij dus bij ons ook gekleurde lampjes en ballen en kerststal met stenen beeldjes.
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge.

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  37. prachtige kerstkaart, ik ben dol op deze kleurencombi, en die mal is zo mooi!
    groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een mooi kaartje is het geworden en makkelijk thema met "Alles mag 5x MD"
    Leuk dat je mee doet met de Challenge.
    DT Marianne Design Challenge Blog
    Groetjes van Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Schitterende kaart!
    Bedankt voor het meedoen.
    Gr Wybrich
    DT MDchallenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtige creatie Anita met superleuke herinneringen, ik heb ook zo'n foto van vroeger ;-)
    bedankt voor het meedoen met de challenge
    groetjes van Anita
    DT Marianne Design Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Mooi gedaan
    Gezellig dat je meedoet met de “alles mag” Challenge
    Groeten Cécile
    Marianne Design Challenge Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een prachtige kerstkaart maakte je met het gewonnen pakker. En wat een lieve foto.
    Bedankt voor het meedoen.
    Groetjes van Henriët
    DT Marianne Design Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Beautiful card!
    Thanks for playing at the ABC Christmas Challenge!
    Helen x

    BeantwoordenVerwijderen

=== Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog en de leuke reactie die je achter liet. ===