Volgers

vrijdag 9 augustus 2019

Van een kerstboom snijmal kun je een 3d kerstboompje maken.


Bedankt voor jullie bezoek aan mijn blog en de lieve en leuke reacties.
Gisteren zag ik bij Noor Design een demo 
met een DDBD mal met een kerstboom. 
Nu heb ik niet die DDBD mal maar dacht dit moet 
ook met een kerstboom snijmal te maken zijn. 
Beneden onderaan mijn bericht staat 
beschreven hoe de boom in elkaar gezet word.



Bij nader inzien vond ik toch nog iets te kaal, 
ik heb aan de linkerzijde nog een hertje toe gevoegd.
hebben jullie dit ook wel eens.


Dit is het boompje wat ik gemaakt heb.
Je kunt het 3D boompje plat maken door het 


in het midden uit een te leggen, dan kan hij in een 
enveloppe verstuurd worden.


Ik ben begonnen met de kerstboom 8x
uit te stansen.
Je vouwt ze in de lengte richting dubbel
1 vormt de basis van je 3D kerstboom.
Je plakt ze nu 1 voor 1 met het scherp van
 de vouw op de basisboom.



De aankleding van de boom 
kun je geheel  maken zoals je zelf wilt.
Ik heb gekozen voor 2 DSP papiertjes
uit een blokjes van 15 x 15 cm van Made by me.
het is zo dun als kopieer papier.




Het groen papier voor de kerstboom is net zo dun.

2 verschillende maten rechthoeken uitgestanst.

Daarbij een hert uit bordeaux papier en 

2 gouden strikjes voor de kerstboom

Die zijn op foam blokjes gezet.

Merry Christmas komt van een stickervel.




Bedankt dat je mijn blog bezocht

 laat gerust een berichtje achter.


  


6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita,
    Leuk idee zeg om zo een kerstboompje te maken, staat mooi op de kaart met hertje, prachtige kerstkaart op deze manier!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Martha, ondanks dat een gepriegel was, ga ik hem zeker nog vaker maken.

    Fijne dag en vooral een fijn weekend nog.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat staat die boom mooi te zijn op je prachtige kaart Anita. Je hebt een heel leuk idee uitgewerkt met eigen spulletjes en het resultaat is top.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel Miranda, ik blijf het alternatieve zoeken in wat ik zie. Het is zo`n leuke uitdaging.
    Fijne zondag gewenst
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hihihi, heb je het ook ontdekt, dat die DDBD mallen goed met snijmallen te maken zijn. ;)

    btw, op deze manier kan je ook kerstballen maken al dan niet voor in de boom. ;)

    Trouwens, het is een leuke kaart geworden.
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zekers Carina, het is zo leuk om net iets anders er mee te doen. Ik ga zeker die kerstballen proberen leuke tip.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog en de leuke reactie die je achter liet. ===