Volgers

dinsdag 17 september 2019

Bonbon time!!


Dankjewel voor het kijken en de reactie
op mijn vorige blogberichten Play the saxophone
 en de Anton Pieck Guard and Dog.

Vandaag heb ik een doosje voor jullie gemaakt
ik ben helemaal niet goed in doosjes maken.
Midden in de nacht is het tot stand gekomen.
Ik was aan het kletsen
met mijn 💝 dief in Nieuw Zeeland.
We hebben een tijdverschil van 10 uur.


Hebben jullie dit ook gewoon wat tekenen tijdens een telefoon gesprek.
En toen kwam dit doosje tevoorschijn op papier.
Omgezet naar een snijmal die ik had.



Een kerstdoosje was geboren.
Dit kan met elk DSP / effen papier
gemaakt worden zo heeft het elke keer een
andere uitstraling.
Als het doosje uitgeknipt is kun je het als sjabloon
gebruiken.


Tip!! geboortesuikers/Huwelijk/ verjaardag/
Het enige wat je nodig hebt is een snijmal 
die alleen het binnenwerk uitstanst.

Tip!! of je hebt wel een snijmal
die alles uitstanst bv een fopspeen
die plak je er weer in door het op 
 een mica achterwand te plakken
die je op maat hebt gemaakt voor in het doosje.

Mijn patroon is gebaseerd op een 
hobbypapier een vierkant van 18 x 18 cm
het vierkantje in het midden 6 x 6 cm
de omslag aan elke kant is 0.5 mm


Na het tekenen knip je alles uit.
Dan stans je het figuur uit in elke punt.



Rillen en omvouwen en
 aan de zijkanten vastplakken. 
1 kant open laten die is om de bonbons 
of wat je er ook in wilt doen.
B.v. een slabbetje opgevouwen
klein flesje parfum enz.
Na het vullen het doosje dicht maken 
met een lintje en strikje maken.

Als je karton voor de ster stevig genoeg is 
kun je ook deze als sluiting gebruiken.

Wil je het doosje maken,  je mag mijn patroon gerust gebruiken.
Het is lief om te vermelden
waar je het idee/ inspiratie van hebt gekregen.


Wat vinden jullie van mijn doosje.



Bedankt dat je mijn blog bezocht

 laat gerust een berichtje achter.


  


6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita
    Wat een leuk bedacht doosje, mooi uutgestanst!
    Echt een kadodoosje, heel knap gedaan!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Martha, dankjewel hij is al goed gekeurd om er meer van te maken.

      Liefs Anita

      Verwijderen
  2. Super lief doosje is het!
    Tijdens een telefoon gesprek ga ik meestal bloemetjes of gekke gezichtjes tekenen hihi.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed bedacht van je Anita, heel leuk.
    Ik teken meestal bloemetjes tijdens het bellen haha.
    Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je Wilma, bloempjes tekenen is ook heel leuk.

    Liefs Anita xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog en de leuke reactie die je achter liet. ===