Volgers

zaterdag 14 december 2019

Kerststuk op een gedeelte van een oude lamp

Vandaag geen kerstkaart maar een kerststuk.
Ik kon weer eens niet slapen van de reuma pijn
en dan kun je niets anders doen dan opstaan
ook al is het 3.00 in de nacht.
gisteren mijn nieuwe medicijnen ingenomen
ik hoop er meer baat van te hebben.



Ooit heb ik eens in een kringloop winkel 
een gedeelte gekocht van een lamp
het is een gedraaide krans daar op hoorde 
een bolvormige lamp, vroeger hadden wij
een zelfde lamp thuis aan de muur hangen. 



De lamp van ons ouderlijk huis hangt nu bij mijn zus.
Mijn handige man heeft het ijzeren gedeelte op
een staander gezet van 1 .20 hoog.
En hier op is het kerststuk opgemaakt.


Afbeeldingsresultaat voor Vintage plafonnière lamp  jaren '50/'60

Om jullie een indruk te geven van wat ik bedoel
Het was zo`n soort lamp, mijn ijzeren onderstel is veel ronder 
en zwart van kleur.


In dit stuk heb ik 2 runder horens verwerkt, verschillende groen soorten
kerstballen en grote dennenappels en een wijnstok wortel,
wat lint en lampjes.

Gezellig dat je even kwam kijken, 
ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.


  

22 opmerkingen:

  1. Wauw Anita wat een prachtig kerststuk!!
    En vreselijk die pijn dan...hoop voor je dat de medicijnen heel snel aanslaan..
    Fijne dag vandaag,
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Elly, ik hoop echt dat deze 2de medicatie zijn werk gaat doen pijn vrij word je nooit maar dragelijk zo wel fijn zijn.
      Bedank voor je lieve berichtje.
      Groetjes, Anita

      Verwijderen
  2. Knap dat je ondanks die nare pijn nog zoveel moois uit je handen krijgt Anita. Het is zo mooi en sfeervol. Sterkte meid en lieve groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awh lief van je Wilma we maken er het beste van, er zijn er die nog meer last en pijn hebben.
      Fijne dag nog en een goed zondag.
      Liefs xx

      Verwijderen
  3. Echt helemaal gaaf geworden is je kerststuk.
    Echt een pronkstuk voor in je kamer
    Mooi dat je daar een oud onderstel van een lamp hebt gebruikt. Vooral omdat deze mooie herinneringen heeft voor jou.
    Fijne zaterdag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herinneringen blijven belangrijk in een leven Hetty bedankt voor je lieve reactie.
      Groetjes Anita

      Verwijderen
  4. Wat mooi gemaakt, Anita!
    Ja, door de reuma zijn mijn nachten vaak ook erg kort.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je berichtje, zo vervelend is dat Jeanet ook voor jou, je bent halverwege de dag al weer moe.
      Groetjes, Anita

      Verwijderen
  5. Hoi hoi Anita
    Ah wat vervelend dat je zoveel pijn hebt van de reuma, knap dat je dan zulke mooie dingen kunt maken, wat een prachtig kerststuk heb je gemaakt, heel decoratief op die lampstandaard!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Martha vannacht heb ik zowaar goed geslapen en wel tot 5.30 ik heb 2x moeten kijken op de wekker hihi.
      Nog een fijn weekend liefs xx

      Verwijderen
  6. Geweldig wat een leuk idee en op de standaard komt het heel mooi uit

    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel Anneke, leuk dat je even kwam ijken.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig kerststuk Anita!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankjewel Karen fijn weekend nog, groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is heel creatief bedacht Anita om het prachtige ijzeren frame als basis voor een kerststuk te gebruiken en een handige man natuurlijk! Het is een prachtig kerst stuk geworden en zal heel gezellig zijn 's avonds met de lichtjes! Heel veel profijt van je nieuwe medicatie en hoop dat het allemaal wat dragelijker voor je wordt Anita!
    Groetjes Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Geri, ik heb al langer kunnen slapen met de nieuwe medicijnen.
      Groetjes, Anita

      Verwijderen
  11. Sjonge wat een ontzettend leuk idee is dit! En dan ook nog voor jou met een gevoel van vroeger erbij. Heel mooi! Wij gaan morgen de boom zetten en het kerstig in huis maken. Altijd heel bescheiden hoor!
    Naar dat je wakker werd van de pijn! Hopelijk gaat de nieuwe medicatie helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel GerJanne, het is ook een bijzonder bloemstuk geworden met de herinneringen aan thuis.
      Groetjes, Anita

      Verwijderen
  12. oooh wat een prachtig kerststuk
    sterkte met je reuma ik hoop dat je medicijnen aanslaan
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dankjewel Ellen lief van je.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog en de leuke reactie die je achter liet. ===