Volgers

zondag 18 augustus 2019

It's a Girl and she loves pink, vervolg nr 6 op gebruik je snijmallen eens anders

Vandaag mijn 6 de bijdrage uit de serie van 8.
Ben je nieuw op mijn blog dan kun je de vorige 
blogberichten terug lezen.
onder gebruik je "snijmallen eens anders".
Ik bedacht mij dat met deze leuke vlinder
vlinderstans het leuk zou zijn om hem als rand te 
gebruiken in babykaart!!


De basis is een witte kaart die ik gemat heb met 
3 verschillende DSP papiertjes.
Deze heb ik ooit eens gekocht bij het Kruidvat.
Ik had geen Nederlandse maten wel inches.
en dat is best lastig vind ik zelf.
Willie mijn DT collega bij Hobby Alternatief 
heeft mij de Nederlandse maten geven.


Neem een kaartmaat van 13.5 x 13.5 cm
vouw 1 helft  in berg vouw dubbel zo 
ontstaat er een Z vorm.
neem een strook van 13.5 cm lang een hoogte
die je zelf wilt.
Die van mij was 5.5 cm het DSP is 4.5 cm
Deze strook vouw je in de helft en dan nogmaals 
aan 1 kant dubbel vouwen op de helft in spiegelbeeld 
en dan in spiegelbeeld op de kaart vast zetten.
Op YouTube heb je vele varianten op deze Fun fold Z card
neem vooral een kijkje hoe je deze maakt.


Nu weer verder met de kaart
Ik heb een los border stukje gemaakt en geknipt
voor aan de linker zijde van de kaart. 
Alles is aangezet met Versa Magic GD 34


De tweede van rechts heb ik gebruikt voor deze kaart.


Voor de lange border heb ik de vlinderstans 
1x in het wit en 1x in DSP papier.
Nog wat baby kleertjes uitgestanst een vlinder uit 
2 verschillende design papier 1 is links uit gestanst
zodat ik hem aan de achterkant van de ander DSP 
vlinder kon plakken.
nog een strikje gemaakt voor op de border.
Een button met I`ts a Girl maakt het af samen met het popje.


Binnenkort komt nr 7 online, so stay tuned!!






Bedankt dat je mijn blog bezocht

 laat gerust een berichtje achter dat vind ik leuk!!


  


8 opmerkingen:

  1. Oo deze is ook weer ontzettend leuk Anita, je overtreft jezelf steeds weer!
    Fijne zondag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Wilma, nog 2 te gaan dan heb ik ze alle 8 klaar. jij ook een hele fijne zondag al ben ik bang dat het een natte dag gaat worden. Hier regent het flink.
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoihoi Anita
    Weer een mooie kaart bedankt voor de duidelijke uitleg ik ga em zeker onthouden!
    Mooi zoals de randmal weer hebt gebruikt, heerlijk roze babykaartje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Martha, heerlijk suikerzoet dat rose.
    Fijne zondag nog.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is prachtig geworden Anita.

    Het is voor mij alweer een eeuwigheid geleden dat ik een Z-Fold kaart gemaakt heb. En ze zijn nog wel zo leuk.


    Fijne, helaas regenachtige zondag.
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het begint wat op te klaren hier bij ons in het dorp. Er zal er best weer eentje van jou hand komen Carina :)
      Fijne zondag nog.

      Liefs Anita

      Verwijderen
  6. Heel lief in dat suikerzoete roze Anita. Leuk model kaart ook.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja echt mierzoet, mag best zodra ze groter worden kiezen ze hun eigen kleuren uit.
    Fijne zondag nog.

    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog en de leuke reactie die je achter liet. ===