Volgers

maandag 18 mei 2020

De vuurtoren

Hallo allemaal.
Een nieuwe week is begonnen
een drukke week gaat het worden
in en om het huis is er van alles te doen.
Alhoewel ik niet veel om het huis te vinden zal
zijn , dat laat ik aan mijn man over hihi.
 Ik keek op de pollenradar😲
nog steeds rood veel pollen!!
Ik wens jullie een fijne week toe.

De kaart voor vandaag  een maritiem kaartje 
in bordeaux en kurk.


Het leuke stempeltje komt van CS 2016 serie.
De basis is een witte kaart, darop bordeaux 
cardtsock door de forrest branche EF gehaald.
Hierop een wit stuk cardstock door de EF swiss dots.

Hier boven op het kurk geplakt, dat was wel even 
een dingetje het lukte niet zo goed.

Bij Diny zag ik dat ze kurk gebruikt had
op haar kaart, even navraag gedaan
hoe zij het gedaan had.
Maar goed ook ik was een beetje dom geweest.


Zoals je kunt zien mocht een zeester - schelpje
en 2 dolfijnen niet ontbreken op de kaart.

Het was een fijn weekend niet veel gedaan
genoten van de lekkere ontbijtjes, 
en van de vogeltjes in de tuin.
De groente in de tuin groeien goed, als alles goed 
verloop kunnen we volop genieten van de groenten
We hebben niet zo`n hele grote tuin maar toch
is het weer gelukt om van alles er in te zetten.
Ook onze kruidenplantjes doen het goed.
Onze dochter heeft bijna alle plantjes zelf opgetrokken
ze heeft de groene vingers van mijn vader. 😃

Verder was ik nog begonnen aan mijn stempels
het werd hoog tijd dat die eens uitgezocht werden
nog 5 doosjes te gaan dan is alles klaar.
Op merknaam gezet genummerd en een
index gemaakt wat voor stempels erin
het doosjes zitten.
Het zelfde voor de kerst stempels.
Ik heb van die leuke game doosjes
 daar passen ze goed in.

Hoe was jullie weekend.

Bedankt voor de leuke reacties op mijn
giraffe op de savanne kaart.

Ik lees ze met veel plezier.
Blijf gezond en pas goed op je zelf en andere.

 

44 opmerkingen:

  1. Mooie kaart Anita, herkende het stempeltje ;) en het kurk dat heb ik ook...op een sticker zit het. Wilde er ooit eens iets mee uitdraaien, maar dat pakte niet helaas.
    Hier gisteren ook wat gerommeld in de achtertuin..oude vijverplanten weggehaald in ons kleine vijvertje. Hangplantje opgehangen en verder niet zoveel, beetje gefreubeld.
    Wens je een fijne maandag, groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn bezig geweest Elly, ja dat sticker papier was ik even vergeten, ik dacht waarom plakt het niet met lijm....🙈, alles los gehaald en opnieuw geplakt.

      Verwijderen
  2. Ik heb even bijgelezen op je blog, had veel gemist, was bij de engeltjes kaart gebleven en vraag mij nu af of dit het bescherm engeltjes is geweest wat maandag op mijn schouder zat?
    Fijne nieuwe week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wellicht is er een hele speciale engel die op je past Daphne.
      Liefs xx

      Verwijderen
  3. Leuke stempel op je mooie kaartje Anita en wat een leuk effect met de kurk. Ook de kleuren heb je leuk gecombineerd. Maak je eens een foto van hoe je je stempels georganiseerd hebt, hier zwerven ze allemaal rond en heb er niet echt een systeem in....Je weekend klinkt lekker relaxt, balen van de pollen en dat je er zo’n last van hebt, mijn man reageert er ook zo heftig op,vooral zijn ogen zijn pijnlijk,branderig en jeuken. Pilletjes helpen gelukkig enigszins...fijne maandag en lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Wilma, ik heb de foto`s gemaakt. Zal er een berichtje van maken. die pollen pff nu bij de pillen een neusspray.
      Liefs xx

      Verwijderen
    2. Ben benieuwd, lief dat je dat doet.
      Manlief heeft er al langer een neusspray erbij en zei ik vanmorgen nog dat het redelijk ging....was het vanavond hopeloos toen hij thuiskwam! Hij kon bijna niet door zijn geïrriteerde ogen kijken, medicatie is steeds sneller uitgewerkt. Morgen eens de huisarts bellen om te kijken of die wat anders heeft... fijne avond xx

      Verwijderen
    3. Ach toch dat is niet zo fijn voor je man. Sterkte en ik hoop dat er een betere medicatie is.
      Liefs xx

      Verwijderen
  4. Leuke kaart, heb toevallig oom een kaart met deze stempel gemaakt. Ik ben het weekend ook op de moestuin bezig geweest, metvdit weer groeit alles zo goed.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk heb je een grote moestuin, wij hadden vroeger 2x 900 meter en een boomgaard met fruit ik mis we.
      Groetjes, Anita

      Verwijderen
  5. Leuke kaart met de vuurtoren.
    Mijn man doet ook het buiten werk.
    Wat zijn we toch verwend.
    Geniet van het mooie weer.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk Elle-jeanne we hebben het goed verdeeld 🙂
      Groetjes, Anita

      Verwijderen
  6. Prachtige kaart! Ik slik allergie pillen van de huisarts, kan ik toch lekker buiten zitten en met de dieren bezig zijn.

    xx
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat het goed helpt bij je Diana, bij mij niet zo goed.
      Liefs xx

      Verwijderen
  7. Heel mooi in deze warme kleuren!
    Hier ook wel last van pollen maar veel te blij dat het een mooie week wordt dus tóch maar naar buiten! Vooral in dit jaargetijde mis ik het rommelen in de tuin en alles als kool te zien groeien wel maar verder tóch dolblij met het groen op ons dakterras en mijn stramme lijf ook 😉.
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Irene, heerlijk als alles groeit en bloeit, ik heb het uit besteed aan mijn man en dochter mijn stramme lijf wil ook niet meer. Vroeger deed ik met mijn papa alles op het land mooie tijd was dat.
      Liefs xx

      Verwijderen
  8. Leuke kaart met de vuurtorenstempel en het kurk, het geeft een heel mooi effect.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Eri ik kwam het kurk tegen in de la 🙂.
      Groetjes, Anita

      Verwijderen
  9. Leuke kaart in combinatie met het kurk, Anita!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaart Anita, ik vind kurk altijd een stoer effect geven leuk!
    Dat lijkt me toch zo leuk om je eigen groenten te kweken, maar dat is niet één van mijn talenten. Terwijl ik verder met planten en bloemen wel groene vingers heb. Wij zijn dit weekend lekker naar buiten geweest, wandelen en fietsen, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Annerieke, we kunnen ook niet alles hihi, planten binnenhuis dat is niet mijn sterke kant, Bloemschikken wel weer.


      Verwijderen
  11. leuk eeze kaart met kurk, Anita!
    Lekker bezig geweest met opruimen, heerlijk is dat he!
    Ik heb afgelopen winter alles eens aangepakt,gesorteerd
    En ook opnieuw gelabeld, ik moet je zeggen ik knutsel nu met veel meer plezier!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het klaar is Martha dan is het wel heel fijn 🙂tijdens het sorteren dacht ik bij sommige stempel dat ik daar voor gebruiken enz. Heb het gelijk erbij geschreven 🙂 zo kijk je ook weer eens anders naar je spullen.
      Liefsxx

      Verwijderen
  12. Leuke kaart en het kurk geeft een mooi effect!
    Heerlijk groenten uit eigen tuin!
    Bij mij is een reorganisatie van het opbergsysteem van mijn stempels ook hard nodig. groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms is het echt nodig Caroline, ik ben opgegroeid met eigen groeten en fruit uit mijn vaderstuin, dat was echt wennen toen hij stierf, het land was van de NS en in bruikleen omdat mijn vader hoofdconducteur was geweest.
      Groetjes, Anita

      Verwijderen
  13. Ha.....daar is de kaart met kurk....haha.
    Wat een leuke kaart heb je ervan gemaakt Anita.
    Hoe heb je het nu bevestigd?
    Ik heb mijn houten stempel aan de muur.....mijn man heeft daar randjes tegen gemaakt en zo heb ik een goed overzicht.
    Fijn he een moestuin....wij eten morgen de eerste aardbeien en ook weer asperges die eten we al een aantal weken.....zo lekker!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi Diny voorzichtig los gehaald het papier van de sticker afgehaald 🙈 dat was het oeps momentje en daarna de kaart in elkaar gezet. Geniet van de aardbeitjes vandaag en de asperges.
      Groetjes, Anita

      Verwijderen
  14. Mooie kaart in warme kleuren, heel leuk met het kurk erbij,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ans als je weer weet hoe het geplakt hihi.
      Liefs xx

      Verwijderen
  15. Hoi Anita,
    wat een mooie kaart en wat grappig die kleine dolfijntjes! Ook het kurk is gaaf, geeft en stoere uitstraling.
    Lekker in de tuin bezig geweest het was er heel goed weer voor.
    Fijn is het he, dat opruimen en ordenen. Dan weet je weer wat je hebt, maar ook waar je het hebt! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zekers dat waar je het hebt liggen is soms heel belangrijk 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een mooi kaartje met de prachtige stempel, wat een schattige dolfijntjes zijn dat mooi die combinatie met het kurk
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beautilful card! Love the effect by using the cork. - and very cute dolpins.
    Thanks for visiting by blog, and your comment. I preciate it ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Thank you Marianne, your craft work is beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bedankt voor de lieve, mooie kaart die ik vanmiddag in de bus vond.
    Het is zó fijn om te weten dat mensen aan je denken.
    Heel lief ook dat je de moeite nam om een kaart te sturen.
    Het hangt in de kamer, kan ik er lekker van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tante post was vlug dit keer Daphne, liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke kaart Anita .Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dankjewel Marga moet hem eigenlijk wat vaker gebruiken.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog en de leuke reactie die je achter liet. ===